Δημοτικό Συμβούλιο 230403_Σχετικά με την προγραμματική σύμβαση για τη δοκιμαστική λειτουργία ΣΜΑ Ιωαννίνων
Είναι αναμφισβήτητο ότι οι Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην Περιφέρεια Ηπείρου (και ο ΣΜΑ Ιωαννίνων), έπρεπε να λειτουργούν από το απώτερο παρελθόν. Δηλαδή εδώ και χρόνια.
Είναι κρίσιμα στοιχεία και συστήματα του ολοκληρωμένου σχεδιασμού διαχείρισης απορριμμάτων.
Είναι δε περιττό τη στιγμή αυτή να γίνει οποιαδήποτε αναφορά στους χειρισμούς του θέματος, που προκάλεσαν την καθυστέρηση αυτή.
Εσείς, όμως, όλα αυτά τα χρόνια, είτε επειδή δεν είχατε αντιληφθεί τη σημασία των έργων αυτών, είτε για δικούς σας πολιτικούς λόγους ΣΙΩΠΗΣΑΤΕ.
ΔΕΝ ενδιαφερθήκατε πότε θα λειτουργήσει, πώς θα λειτουργήσει, από ποιόν θα λειτουργήσει ο ΣΜΑ Ιωαννίνων.
ΔΕΝ εκφέρατε καμία άποψη, ΠΟΤΕ.
Αντιθέτως, ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΨΗ, και σε αυτό το θέμα όπως και σε όλα τα υπόλοιπα.
Με οποιονδήποτε τρόπο ο ΣΜΑ πρέπει να τεθεί σε λειτουργία.
Σήμερα εξετάζουμε τη μεταβατική τους δοκιμαστική λειτουργία, στο πλαίσιο μιας προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια και τον ΦοΔΣΑ, και παραθέτουμε ορισμένους προβληματισμούς μας παρακάτω:
- Η υπό έγκριση Προγραμματική Σύμβαση που συζητάμε σήμερα μεταξύ Περιφέρειας Ηπείρου, Δήμου Ιωαννιτών και Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Δ.Ε. Περιφέρεια Ηπείρου, αναφέρει ότι:
- η διάρκεια δοκιμαστικής λειτουργίας ορίζεται σε 6 μήνες και παρατείνεται αυτοδίκαια σε άλλους 3 μήνες σε περίπτωση που δεν έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς. Θεωρώντας ότι το «επιτυχώς» σημαίνει ότι η δοκιμαστική λειτουργία ολοκληρώνεται όταν διενεργείται σε συνθήκες φόρτου τουλάχιστον 80% του τυπικού προσδοκώμενου κατά τη συνήθη λειτουργία του, όπως αναφέρεται στη διακήρυξη του 2016, αναρωτιέται κανείς: Ποιός θα πιστοποιήσει το 80% και με βάση ποιόν φόρτο αναφοράς, αυτόν που αποτυπώθηκαν κατά την περίοδο COVID-19 ή εκείνων προ COVID-19;
- τα κόστη που καλύπτονται αφορούν στα καύσιμα, τα λιπαντικά και τις φθορές των απορριμματοφόρων. Άλλες φθορές ή ζημιές που ενδεχομένως προκύψουν στον κύριο εξοπλισμό του ΣΜΑ (πρέσσες, χοάνες, γεφυροπλάστιγγα, κλπ) ποιός θα τις επωμιστεί;
- Στο ενημερωτικό σημείωμα της Προϊσταμένης τμήματος Καθαριότητας & Ανακύκλωσης αναφέρεται, ότι:
- σύντομα θα προστεθεί και η χωριστή συλλογή βιοαποβλήτων. Πόσα άτομα θα ασχοληθούν με τα βιοαπόβλητα; Ποιός θα μεριμνήσει για τις προσθήκες και μετατροπές που πρέπει να γίνουν στο ΣΜΑ ώστε να υποδέχεται τα βιοαπόβλητα;
- για τις 2 βάρδιες, απαιτούνται: 3 ζυγιστές, 3 χειριστές, 3 εργάτες και 9 ή 6 οδηγοί και προτείνεται να αντληθούν από τον οδοκαθαρισμό. Μπορούν να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των οδηγών και ιδιαίτερα των εξειδικευμένων χειριστών, και κυρίως, μετά την εκκίνηση της χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων;
- με το προσωπικό που θα διατεθεί από το τμήμα Καθαριότητας & Ανακύκλωσης για τη δοκιμαστική λειτουργία του ΣΜΑ, δεν διακυβεύεται η εύρρυθμη λειτουργία του τμήματος;
Στο σημείο αυτό και πριν ολοκληρώσω, θα ήθελα να σημειώσω ότι οι αντιδράσεις του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Νομού Ιωαννίνων είναι βάσιμες και τεκμηριωμένες, πλην όμως σήμερα έτσι όπως έχει διαμορφωθεί πλέον η κατάσταση και το θέμα συζητείται στο «και πέντε», η εφαρμογή μιας οποιαδήποτε λύσης καθίσταται απολύτως επείγουσα και πιεστική.
Είμαστε υποχρεωμένοι απέναντι στους συνδημότες μας σήμερα να ψηφίσουμε υπέρ της προτεινόμενης Προγραμματικής Σύμβασης για τη δοκιμαστική λειτουργία του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, ώστε αμέσως μετά να αναλάβει ο ΦοΔΣΑ τη διαχείρισή του.
Και οι εναλλακτικές λύσεις είναι δύο:
- είτε προσλαμβάνετε άμεσα νέο προσωπικό (εποχικό) με τις απαιτούμενες ειδικότητες, με ταυτόχρονο αίτημα για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού,
- είτε προχωράτε σε απευθείας ανάθεση σε εργολάβο για την εκτέλεση της υπηρεσίας αυτής,
αφού, βεβαίως, προηγηθεί η κοστολόγησή τους με πραγματικά δεδομένα, ώστε να καταλήξετε στην προσφορότερη για το συμφέρον των συνδημοτών.
Όλα τα άλλα είναι για ανέξοδη πολιτική εκμετάλλευση.