Δημοτικό Συμβούλιο 230403_ΠΗΔ_Σχετικά με Λίμνη Παμβώτιδα
Με αφορμή προχθεσινό δημοσίευμα για το περιστατικό της επιβίβασης σε πλωτό που εκτελούσε το δρομολόγιο Μώλος-Νησί, υπεράριθμων επιβατών (και μάλιστα μαθητών), και χωρίς καμία διάθεση κινδυνολογίας σχετικά με θέματα που άπτονται των συνθηκών ασφάλειας στους συγκοινωνιακούς αυτούς πλόες, επανέρχομαι στο θέμα της αντιμετώπισης των θεμάτων που αφορούν τη Λίμνη μας, από το Δήμο μας.
Εντός και εκτός δημοτικού συμβουλίου, η παράταξή μας, θέτει τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα θέματα που σχετίζονται με τη Λίμνη μας σε τέσσερεις άξονες:
- την ανάπλαση της περιοχής της Λίμνης Παμβώτιδας,
- την αναδιοργάνωση και ανάπτυξη του παραλίμνιου μετώπου,
- την αναβάθμιση των πλοιαρίων, και
- την ίδρυση υδατοδρομίου στα Ιωάννινα.
Ως γνωστόν το θέμα με απασχόλησε και προσωπικά κατά το παρελθόν, όταν κατά την θητεία μου ως Αντιπεριφερειάρχης, οργάνωσα και συντόνισα τη μελέτη «Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και ανάπλαση περιοχής Λίμνης Παμβώτιδας» που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με στόχο η Λίμνη μας να καταστεί επίκεντρο των δραστηριοτήτων του τόπου, στα πρότυπα των λιμνών της κεντρικής Ευρώπης. Το αποτέλεσμα ήταν να παραχθεί μία ολοκληρωμένη μελέτη, με την εφαρμογή της οποίας ήταν δυνατόν να μπει μία σειρά και τάξη στη Λίμνη μας. Στο υδάτινο και χερσαίο τμήμα της, στους πλόες (συγκοινωνιακούς και τουριστικούς), στις δραστηριότητες αθλητισμού, αναψυχής και ήπιων οικολογικών δραστηριοτήτων.
Αρχικά, είχε διαφανεί έντονο και το ενδιαφέρον της δημοτικής αρχής της τρέχουσα περιόδου για τη Λίμνη, αφού καταγράφτηκε ως ένα από τα θεματα στη συζήτηση μεταξύ του αείμνηστου Μωυσή Ελισάφ και του Πρωθυπουργού της χώρας κατά την επίσκεψή του, τον Σεπτέμβριο του 2019.
Πλην όμως στην πράξη, η δημοτική αρχή, εκτός από τα μερεμέτια που θα γίνουν από την Πλατεία Μαβίλη μέχρι το πρώην Δημοτικό Σφαγείο από πόρους του κληροδοτήματος «Χρήστου Κάτσαρη», ή την προμήθεια ενός σκάφους εκτάκτων αναγκών χωρίς να γνωρίζουμε ποιός θα το χειριστεί, δεν ασχολήθηκε ούτε:
- με την εκπόνηση ενός κανονιστικού πλαισίου για τη Λίμνη Παμβώτιδα, από το οποίο θα προκύψει η χωροθέτηση των δραστηριοτήτων (αλιεία, αθλήματα υγρού στίβου, κλπ) στα λιμναία ύδατα
- με την ίδρυση Δημοτικού Λιμενικού Γραφείου,
- με την ολιστική ανάπλαση της Διονυσίου Φιλοσόφου με αφορμή και την ασθενεια των πλατάνων, ή του Μάτσικα-Πέραμα ή της Ακτής Μιαούλη
- με τον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης πλατφόρμας μεταξύ Νησιού και Ντραμπάτοβας,
- πόσω δε μάλλον με τη μελέτη της Περιφέρειας που προανέφερα.
Ακόμη, και σχετικά με την ίδρυση υδατοδρομίου, ισχύει:
- στις 13-08-2020 υπογράφτηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο,
- στις 22-12-2021 έγινε ενημέρωση στο Δημοτικό συμβούλιο για τις σχετικές αδειοδοτήσεις, και
- στις 27-04-2022 ο Δήμαρχος δήλωσε ότι: «έχει ολοκληρωθεί η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και ο φάκελος οδεύει για το Υπουργείο Οικονομικών όπου θα δοθεί η τελική έγκριση παραχώρησης του χώρου και έπεται ακολούθως, η διαγωνιστική διαδικασία για την προσέλκυση του επενδυτικού ενδιαφέροντος».
Επί του συγκεκριμένου αυτού θέματος σας παρακαλώ να μας ενημερώσετε πώς εξελίσσονται οι σχετικές διαδικασίες, 1 χρόνο μετά. Έχει ληφθεί η προσωρινή άδεια λειτουργίας αεροδρομίου σε υδάτινη επιφάνεια; Και εάν όχι, γιατί;
Ο χρόνος τρέχει. Δημοτικές αρχές έρχονται και παρέρχονται και δυστυχώς, και στο αντικείμενο αυτό -Λίμνη Παμβώτιδα- έργο δεν παράγεται.
Δεν ασχολούμαστε σοβαρά, υπεύθυνα και συστηματικά.
Και στην πράξη, έχουμε υποβαθμίσει τη σημασία της Λίμνης μας για τη ζωή του τόπου μας.